//Samogłoski – nazywanie – samodzielne czytanie. Metoda symultaniczno-sekwencyjna. Część 5.

Samogłoski – nazywanie – samodzielne czytanie. Metoda symultaniczno-sekwencyjna. Część 5.

Temat wprowadzania liter był poruszany kilkakrotnie. Tutaj znajdziecie poprzednie posty:

Jestem bardzo spóźniona we wpisach i naszych postępach we wprowadzaniu liter. Możecie to zauważyć po jeszcze letniej odzieży Zuzi :). W związku z istniejącą wtedy fascynacją samoprzylepnymi karteczkami, wymyśliłam taką pomoc w utrwaleniu poznanych samogłosek.

Potrzebujemy:

  • karteczki samoprzylepne
  • mazak
  • wydrukowane litery (zalaminowane lub w „koszulce”)
  • możliwe miejsce do przyczepienia liter ( ściana, lodówka, tablica)
Na każdej, samoprzylepnej karteczce napisałam samogłoskę.

 

Jak nauczyc pisac

 

Powiesiłam litery.

 

Dziecko poznaje litery

 

Praca Zuzi.

 

Jak nauczyc liter

 

Nauka liter

 

Ostatecznie można osiągnąć bardzo fajny efekt, gdy każda litera otoczona jest wieńcem karteczek, ale to  już zależy od aktywności dziecka ?
Pozdrawiam serdecznie, Ania
2018-05-05T17:39:41+00:00 Październik, 2017|METODA SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA|4 komentarze

4 komentarze

  1. AgaMamaDusi Listopad 17, 2017 at 9:50 pm - Reply

    Super pomysł na zabawę literkami i wykorzystanie karteczek 🙂

    • admin Styczeń 5, 2018 at 9:40 pm - Reply

      Dziękuję 🙂 Spróbujcie!

  2. Grzegorz Grudzień 27, 2017 at 1:30 pm - Reply

    Taką formę nauki lubię – praktyczne i estetyczne. Moja córka szybciej się uczy, gdy coś może dotknąć, popatrzeć na to nie tylko w jednym miejscu. Często też uczymy się w czasie spacerów, jakoś na świeżym powietrzu szybciej nam to wychodzi 🙂

    • admin Styczeń 5, 2018 at 9:40 pm - Reply

      Dokładnie! Wynoszenie nauki z domu jest z jednym z lepszych wyjść. Wszelkie doznania wpływają na zapamiętywanie i dalszą chęć zdobywania wiedzy. Nauka z przyjemnością, nigdy na siłę lub za karę 🙂

Zostaw komentarz