//Samogłoski – powtarzanie i rozumienie. Metoda symultaniczno-sekwencyjna. Część 3.

Samogłoski – powtarzanie i rozumienie. Metoda symultaniczno-sekwencyjna. Część 3.

 

 

Odnośnie nauki poznawania liter napisałam już trzy posty. Znajdziecie je tutaj:

Ćwiczenie to ma na celu opatrzenie się z literami. Na karcie pracy można prowadzić etap powtarzania jak i rozumienia, zależy to od tego jak poprowadzisz zajęcie ?. Metoda symultaniczno-sekwencyjna budzi we mnie ogrom emocji i pomysłów na literowe zabawy. Nie wiem czy wiecie, ale jest to przede wszystkim metoda służąca terapii logopedycznej, między innymi dlatego też czułam silną potrzebę wprowadzenia Jej u nas w domu (przeplataną z metodą Montessori). Zuzia mówi, dużo mówi… Buzia się nie zamyka ?, ale ma problem z wymawianiem niektórych głosek.

Część I (powtarzanie):
Wybierałam jabłuszko z samogłoską, wyraźnie i głośno ją wypowiadając, a Zuzia dopasowywała w odpowiednim miejscu na drzewie. Dobrze by było, aby dziecko powtarzało po nas, ale nie wymuszam tego.
 
Część II (rozumienie):
Dziecko pokazywało odczytywaną przeze mnie samogłoskę i dopasowywało na drzewie w odpowiednim miejscu.

 

metoda krakowska - samogloski

 

Metoda symultaniczno-sekwencyjna

 

nauka liter
Mam jeszcze kilka nieopublikowanych zabaw z samogłoskami, ale czas mnie mocno ogranicza. Zuzia samogłoski zna już bardzo dobrze ?. Korzystacie z moich propozycji? Przydałoby się Wam takie drzewko?
Pozdrawiam serdecznie, Ania
  
2018-05-05T17:40:34+00:00Wrzesień, 2017|INSPIRACJE|0 komentarzy