Strona główna/EDUKACJA, INSPIRACJE, METODA SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA/Samogłoski – powtarzanie. Problematyczne „e” oraz „y”. Metoda symultaniczno-sekwencyjna.

Samogłoski – powtarzanie. Problematyczne „e” oraz „y”. Metoda symultaniczno-sekwencyjna.

 

Pierwszy wpis dotyczący tematu metody symultaniczno-sekwencyjnej znajduje się tutaj. Zaproponowałam córci aktywność związaną z etapem pierwszym – powtarzaniem samogłosek.
Potrzebujemy:
  • kubki jednorazowe
  • zakrętki
  • miseczka
  • symbole liter ( u mnie zalaminowane)
Przeczytałam Zuzi samogłoski na kubkach. Niektóre z nich powtórzyła. Problem pojawił się przy wymawaniu „y” oraz „e”.  Wiedziała jak mają brzmieć, zauważała, że w jej ustach brzmią niepoprawnie.  Irytowała się. Wywołałam u Zuzi te głoski. „E” przez  przesadne wysunięcie języka na brodę. „Y” z kolei przez uniesienie dolnej szczęki i delikatne pokazanie dolnych  zębów. Wie już jak brzmią w Jej ustach. Z „e” radzi sobie świetnie, z „y” kombinuje, potrzebuje lustra :). Reszta samogłosek bez zarzutu ?.
Dopasowała i wrzuciła nakrętki do kubeczków. Próbowała również szczypcami, ale  wolała jednak skupić się na literach i szczypce poszły w odstawkę.

 

 

 

 

 

Druga część zabawy polegała na tym, że usiadłyśmy naprzeciwko siebie w pewnej odległości. Trzymałam miseczkę z literkami. Obok Zuzi ułożone były, znajome Ci obrazki. Przesuwałam nakrętką z samogłoską do Zuzi (wypowiadając samogłoskę),  a ona ją odbierała i dopasowywała do kartonika z literą.

 

 

 

Obrazki z literami znajdziesz w zakładce do pobrania.
Mam jeszcze kilka zachomikowanych aktywności, które wypróbowałyśmy. Zdjęcia czekają nic tylko pisać. Chętna? ?
Pozdrawiam, Ania
Go to Top